Bez harmonogramu se jen stěží vyhnete problémům
Pamatujete se na pasáž z filmu „Svatební cesta do Jiljí“, kde Josef Abrhám plánoval výlet do posledního detailu, a pak nakonec z jeho plánů sešlo a výsledkem bylo fiasko, i když s humornou nadsázkou? Film se nám nesnaží naznačit, že plánování cesty je špatné, naopak se nám snaží sdělit, že zcela nevhodné je něco podcenit nebo na některé aspekty zapomenout. To, co platí pro cestování na dovolenou, je platné dvojnásob pro veškeré stěhování v Praze většího rozsahu.
Začínejte oslovením stěhovací firmy – kdo se domnívá, že zavolá stěhovákům ve středu ráno s prosbou, že potřebuje přestěhovat celý byt v sobotu téhož týdne, pravděpodobně neuspěje. Termíny stěhování je nutné rezervovat minimálně tři týdny předem, a výhodnější je oslovit stěhováky v dvojnásobném předstihu, tedy pěti až šesti týdnů. Jakmile se dohodnete na vhodném termínu, domluvte se na schůzce přímo v terénu, tedy požádejte zástupce firmy, aby s vámi vše konzultoval přímo u vás na místě.
Vezměte do ruky blok a tužku – mnoho lidí má dnes tendenci brát do ruky mobil a vše si zapisovat do elektronického diáře. Máme pro vás lepší tip – pište si vše do papírového bloku nebo sešitu, odtud se vám nic neztratí, žádná data. Navíc je papírová kniha přehlednější, ideální ve formátu A5. Zapisujte si v průběhu schůzky všechny poznámky, co se stěhovány projednáte:
- Jak to bude s parkovacím místem (to pravděpodobně musíte v Praze zajistit vy).
- Kde opatříte balicí materiál a jaký je nejlepší (stěhovací firmy vám s tím mohou vypomáhat a i vhodně poradit).
- Jak to bude s rozmontováním nábytku (stěhovací firmy mají tuto činnost v popisu práce a můžete je o to požádat.)
- Zvládnete přestěhovat i akvárium, velké rostliny, klavír, harfu, trezorovou skříň, hoblovku a soustruh?
- Poradíte si s velmi dlouhými koberci, které se nesmí překládat a lámat?